Uit goed voor u

  Wij, mijn vriendin en ik,hebben gisterende moed hervondenen een terrasje gepikt.Sinds het coronavirusvoor het eerstvan zich liet spreken,was het fijner weer even uit te zijn.Uit, goed voor u...Het deed ons beiden goed.Het was wel even wennen,ook om enkele winkelste bezoeken.Bij iedere winkelweer een andere hand gel,de ene nog onaangenameren scherper dan de andere.Hierbij hebben … Meer lezen over Uit goed voor u

Geel zwart

Op ’n zanderig pad...,met een zijdelingse bliknaar de bramenstruikMet daarop ’n insectgeel zwartmet gevoelssprieten’n Geschikt momentvoor ’n fotoklikIn één telde foto ervanIk wilde nogwat dichterbijdoormijn voeten te verplaatsenWat denk jeja hoorstond ik op ’n laaghangende tak,waardoor die in beweging kwamen weg was ieZijn fotosessiewas voorbij. Het  ging  om degeringelde smal boktoraldus  een mede blogger, die de naam  van de … Meer lezen over Geel zwart

Sneeuwwitte vedermotje

    Tijdens het bermafval prikken,tussen blik en vergeten plastic,loop ik zoals zo vaakmet mijn kameraadje aan mijn zijde:de camera.Gisteravond weer zo’n wandeling,langs de rand van wegwaar het zich ophooptEn tussen dat alles doorplots iets anders.Een witte mot.Een nachtvlindertje.Druk in beweging,en tegelijkzich even stilgezetSneeuwwit,vleugeltjes gespreiden haast onwerkelijk,alsof het dier zich vasthoudtaan iets wat wij niet … Meer lezen over Sneeuwwitte vedermotje

Goed gebaar

Hierbij  'n kaarsje voor wie het nodig heeft, wie het kan gebruiken,voor wie van belang.Speciaal in deze tijd.STERKTE! 'n Bloemetje ter herinnering met dankbaarheid.Speciaal op de dag van betekenis voor jou. Groet Plantster   Goed gebaar behoeft weinig uitlegSpeciaal op de dag,van bijzondere betekenisEen bloemetje ter herinnering,als teken van dankbaarheid.Een kaarsje voor wie gemist wordt,voor … Meer lezen over Goed gebaar

Mos op het houvast

Een afrasteringspoort,een houvast eraanom te openenen weer te sluiten,zo groot als een tennisbal.In de loop der tijdbegroeid met mos,getekend door verwering,door de jaren heenen door weersinvloeden.Het weer laat zijn sporen na.De poort is noodzakelijkvoor de brandgang,voor werkzaamheden buitenen, in het uiterste geval,voor calamiteiten.Zo staat zij daar,eenvoudig en trouw,tussen gebruiken vergankelijkheid.Groet Plantster