
Drink voldoende water!
De thermometer gaf
zojuist voor buiten
nog 39.1? aan
De hitte is en blijft
voor de liefhebber,
’t neemt nu de overhand.
Je hoeft niet
naar de tropen te reizen
om het daar te voelen,
je loopt er nu gewoon buiten in.
En binnen blijven
lijkt bijna op huisarrest,
maar niets is minder waar:
het is zonwerend denken,
een poging om deze hitte
te weren.
Vooral:
je gedeisd houden,
rustig blijven,
het scheelt wel.
Je laat jezelf
minder buiten uit,
daarover laat ik mij hier uit.
Dus blijf ik binnen.
Maar vanavond,
begin ik weer op te leven,
als de dag wat loslaat,
me meer buiten te begeven.
Met een blik
op de buitenthermometer
die nog altijd
tropische temperaturen toont,
terwijl de zon
onverminderd aanwezig blijft.
Ik heb zojuist nagedacht:
vandaag
een tropenrooster als scenario,
in dit warmte-uur van de dag.
Het weer doet wat met de mens
wat doet deze hitte met jou?
Groet Plantster
Bij mij is het binnen 24,5….heerlijk binnen vertoeven
LikeGeliked door 1 persoon
Hier is het binnen ook goed vertoeven…, vergeleken de buitentemperatuur
LikeLike
’t Leven gaat hier z’n normale gang, maar in ‘slow motion’.
Lie(f)s.
LikeGeliked door 1 persoon
Lekker binnen blijven en alles potdicht maken zodat die warmte buitenblijft,
en s’vonds lekker afkoelen in het zwembad
LikeGeliked door 1 persoon