
Deze keer ging ik met de auto,
voor de verandering,
en parkeerde langs de weg.
Ik stapte uit
en het eerste wat ik zag
waren een paar aandachtige kijkertjes.
Het was een kat uit de buurt,
verscholen tussen de struiken,
waarschijnlijk op vogels- of muizenjacht.
Het mooiste van alles:
vlak achter haar of hem
zat een roodborstje.
Het zong uit volle borst,
terwijl de kat
een oogje op mij had,
of misschien toch
mijn hond in de smiezen kreeg.
Ik liet haar maar kiezen
en heb niet afgewacht
of ze later nog iets ving.
Natuurlijk heb ik haar
fotografisch vastgelegd.
Daar kon ik niet omheen,
want zij zat er al,
zij zat er tenslotte goed voor,
in een rustige,
afwachtende houding.
Groet Plantster