Het viel eruit

IMG_6473.JPG
Als ware natuurkunst … op de autoruit

 

Het weer vandaag

Wie buiten liep in de regen
kon rekenen op een zegen
van boven, onverwacht
Ik besloot met paraplu
de druppels voor te blijven
en haalde onderweg
een cappuccino met Bossche bol
op een overdekt, warm terras
Het ging er goed in

De bui trok verder
ik liep terug naar de auto
net op tijd
tussen de buien door
De lucht bleef niet twijfelen
maar trok weer dicht
grijs, zwaar, geladen

Tussen nat en droog
net op het randje van geluk
meer toeval dan beleid
En daar, achter het autoglas
ruitenwissers op volle toeren
zag ik het weer losbarsten

De regen viel hard
onvoorspelbaar en vol
een dag die komt en gaat
En ergens daartussen
de gedachte blijft hangen:
regen is hard nodig…
dat wel


Groet Plantster

 

5 gedachtes over “Het viel eruit

Welkom op mijn blog! Voel je vrij om rond te kijken en te lezen wat je leuk vindt