
Het weer vandaag
Wie buiten liep in de regen
kon rekenen op een zegen
van boven, onverwacht
Ik besloot met paraplu
de druppels voor te blijven
en haalde onderweg
een cappuccino met Bossche bol
op een overdekt, warm terras
Het ging er goed in
De bui trok verder
ik liep terug naar de auto
net op tijd
tussen de buien door
De lucht bleef niet twijfelen
maar trok weer dicht
grijs, zwaar, geladenTussen nat en droog
net op het randje van geluk
meer toeval dan beleid
En daar, achter het autoglas
ruitenwissers op volle toeren
zag ik het weer losbarsten
De regen viel hard
onvoorspelbaar en vol
een dag die komt en gaat
En ergens daartussen
de gedachte blijft hangen:
regen is hard nodig…
dat wel
Groet Plantster
Het regent hier al de hele dag, had ik ook maar een Bossche bol.
LikeGeliked door 1 persoon
Het smaakte uitstekend 😀
LikeLike
Jáááááá, wrijf het er maar in hoor!
LikeGeliked door 1 persoon
😀
LikeLike
Hier regent het ook pijpenstelen,
maar we zaten lekker tropisch droog in de vlindertuin van Virelles 🙂
LikeGeliked door 1 persoon