
Iedere maand
heeft zijn beestjes en bloemen,
nu wil ik de mieren eens benoemen.
Mieren horen bij seizoen en tijd,
dat hangt af van hoe je ernaar kijkt.
Ga je ze bestrijden of laat je ze gaan?
Met de mier kun je altijd in strijd staan.
Ze komen vaak in een grote kolonie,
en ik zie ze al…
Op de stengel van de margriet daar,
zo ijverig als mieren, steeds maar.
Ze doen hun werk, dat is wat je ziet,
alsof het voor niets is
maar dat is het niet.Groet Plantster
Hai Plantster 🌹
‘Buiten’ is (bij mij) voor de dieren en insecten,.. ‘binnen’ daar leven wij.
Dus in principe doe ik buiten niks.
Het wordt een ander verhaal als ze bij ons binnen komen, dan verjaag ik die ongewenste indringers wel .
Maar meestal op een diervriendelijke manier, tenzij het ze met te veel zijn, dan kan het even niet anders.
Hoi hoi 🐞
LikeGeliked door 1 persoon