Huisdieren… groot of klein,
dat maakt eigenlijk niets meer uit.
Wie van dieren houdt, weet:
waar het omgaat
Geen dag
dat ik tegen de hond zeg:
‘ik heb geen tijd voor jou.’
Er vindt zich altijd een weg
om er te zijn voor elkaar.
Misschien zijn er velen zoals ik,
wie kiest voor zo’n vriend in huis
kiest ook voor zorg
niet half maar 100%
Heb er geen dag spijt van
dat er bij te vermelden
Ik kijk hem aan.
In zijn ogen lees ik stilte,
vragen zonder woorden,
gevoel dat terugkijkt.
Alsof hij mij kent,
zelfs als ik mezelf even kwijt ben.
Huisdieren zijn geen bijzaak,
ze zijn nabijheid op vier poten,
naast mensen die je lief zijn.
Je geeft veel,
maar krijgt misschien nog meer terug.
En terwijl ik naar buiten kijk
de lucht wisselt van grijs naar regen,
twijfel ik even in de wolken
Maar dan denk ik :
het weer beslist niet voor mij.
Want regent het straks
als ik naar buiten ga,
dan valt het meeste naast mij.
Of ik neem gewoon een kleine paraplu
en ga toch.
Frisse lucht, een stap vooruit,
het hoort erbij,
met een hond.
Ik kijk nog één keer in die ogen…,
met enige charme
en dan is het duidelijk.
Geen weerstand meer.
We gaan!
Groet Plantster
