Te gast in het groen

Autoband hoort niet in de natuur thuis.
Misschien de weg kwijtgeraakt?

Iets verliezen… dat kan altijd
er blijft  wel eens iets hangen,
hetgeen resulteert
als verloren of vergeten 

Het zijn goeie vragen …

*Waarom laten mensen iets achter
bewust of zonder erg
zonder notie van wat het betekent
zonder zorg, zonder verantwoording
*Heb je dat van thuis meegekregen?
*Of ben je het ergens onderweg kwijtgeraakt?
Maar iets verliezen… dat kan altijd
er blijft  wel eens iets hangen
hetgeen resulteert
als  verloren of vergeten 

*Waarom ga je de natuur in
om te wandelen, om te zijn
en gooi je onderweg iets weg
wat je thuis nooit op de grond zou leggen
*Wat is dat toch, die houding
alsof de natuur een plek is
die alles wel opvangt
die niets terugzegt
Want wat de één achterlaat
wordt de last van een ander
of van iets dat niet kan kiezen

Ik ben voor het behoud van natuur
en te gast in het groen
waar je stilte vindt tussen bomen
Met je hoofd leeg 
alsof je daarna
als herboren
weer  naar huis gaat

Groet Plantster

Welkom op mijn blog! Voel je vrij om rond te kijken en te lezen wat je leuk vindt