
Spreeuwen hoog in de top van de boom.

Afgelopen woensdag
was het ’s avonds prachtig weer
om nog even een rondje te fietsen.
Er kwam iemand anders
op het fietspad mij voorbij,
hij had er flink de vaart in.
Ik hoorde plots in de top
van een berkenboom
aan de rechterkant van het pad
een hels kabaal.
De spreeuwen werden even
op de proef gesteld
hun rust werd verstoord.
Enkele “dappere” spreeuwen
bleven in de berkenboom achter.
De rest vloog met hoge snelheid weg
richting een dicht begroeide boom,
niet ver van de berkenboom.
Maar al gauw
bleek dat ze zich weer hadden verenigd
tot één grote kolonie,
opnieuw bij de berkenboom.
Heel mooi om even gade te slaan…
ik stond erbij en keek ernaar.
Groet Plantster