In de hoogte

IMG_1139.JPG

Ik hoorde een geluid
bijna liep ik erop af
het eerste wat in me opkwam:
eikenprocessierups bestrijding
Iets verder, op veilige afstand
zag ik het pas naderhand
het bleek iets anders te zijn
Bij een blik op een mast
zag ik hoe klein de mens
hoogwerkers bovenin
die hun mannetje stonden
vastgebonden
hangend aan een zijden draad
De mast leek een zwarte tekening
tegen een vergezicht in zicht
zij deden daar hun werk
vast in de hoogte
niet uit de hoogte
niet naast hun schoenen lopend
het werk niet ontlopend
er was nog van alles te doen
voor wie er toevallig keek
en telkens weer:
’t is maar net
wat je erin ziet


Groet Plantster

 

 

 

4 gedachtes over “In de hoogte

Welkom op mijn blog! Voel je vrij om rond te kijken en te lezen wat je leuk vindt